СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Відповідно до постанови КМУ № 841 від 23 липня 2024 року установити тривалість 2024/25 навчального року з 2 вересня 2024 р. до 30 червня 2025 року.
Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:
2 вересня – свято день Знань;
Навчальні заняття:
І семестр - 02.09.2024-27.12.2024
ІІ семестр - 13.01.2025-30.05.2025
канікули:
осінні - 26.10.2024-03.11.2024
зимові - 28.12.2024-12.01.2025
весняні - 22.03.2025-30.03.2025
Додаткові тижневі канікули для учнів 1-х класів: 08.02.2025-16.02.2025.
Тривалість канікул у закладах освіти протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів (п.4 ст.10 Закону України "Про повну загальну середню освіту")
Останній дзвоник: 30 травня 2025
Відповідно до Закону України «Про освіту» тривалість уроків у 1-х класах – 35 хвилин, у 2-3-х класах – 40 хвилин, 5-11-х – 45 хвилин.
Режим роботи школи визначено на основі Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 25 вересня 2020 року № 2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за № 1111/35394
І зміна
|
1-ші класи |
Перерва |
2А - 4А |
Перерва |
5А - 11А |
Перерва |
1 урок |
9:00-9:35 |
9:35-9:55 |
9:00-9:40 |
9:40-9:55 |
9:00-9:45 |
9:45-9:55 |
2 урок |
9:55-10:30 |
10:30-10:50 |
9:55-10:35 |
10:35-10:50 |
9:55-10:40 |
10:40-10:50 |
3 урок |
10:50-11:25 |
11:25-11:55 |
10:50-11:30 |
11:30-11:55 |
10:50-11:35 |
11:35-11:55 |
4 урок |
11:55-12:30 |
12:30-12:50 |
11:55-12:35 |
12:35-12:50 |
11:55-12:40 |
12:40-12:50 |
5 урок |
12:50-13:25 |
|
12:50-13:30 |
13:30-13:55 |
12:50-13:35 |
13:35-13:55 |
6 урок |
|
|
13:55-14:35 |
|
13:55-14:40 |
14:40-14:50 |
7 урок |
|
|
|
|
14:50-15:35 |
15:35-16:20 |
8 урок |
|
|
|
|
15:45-16:30 |
|
Форм здобуття загальної середньої освіти
Відповідно до статті 9 Закону України «Про освіту», враховуючи наявність необхідних ресурсів (матеріально-технічного, кадрового, навчально-методичного, інформаційного забезпечення освітньої діяльності) загальна середня освіта у школі організована за такими формами:
- інституційна (очна (денна); дистанційна)
- індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).
Організація освітнього процесу з використанням технологій
дистанційного навчання .
В залежності від безпекової ситуації в країні можуть використовуватись технології дистанційного навчання під час організації здобуття освіти за різними формами (очною (денною) заочною, екстернатною, сімейною (домашньою), педагогічним патронажем).
Рішення про використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі приймається педагогічною радою закладу освіти упродовж навчального року у випадку настання обставин, що потребують організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання.
Під час надзвичайних обставин заклад освіти може організовувати освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання за допомогою технічних засобів комунікації, доступних для учасників освітнього процесу.
Відповідно до змісту, обсягу навчального матеріалу та з урахуванням технічних можливостей учитель самостійно визначає режим онлайн – уроків (синхроний/асинхроний).
Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який діє з 1 січня 2021 року, передбачає вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами.
Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання:
- для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;
- для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;
- для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;
- для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин;
- для учнів 10-11 (12) класів на 1-й годині занять – до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин;
- при здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11 (12) класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.
Отже, тривалість навчальних занять, визначена Законом “Про повну загальну середню освіту", зберігається: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів. Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.
Час безперервної роботи з комп’ютером вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо.
Решту часу навчального заняття вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера. Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії, роботи з електронною освітньою платформою тощо).
Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, організовується в синхронному режимі.
Забезпечується безумовне переривання освітнього процесу , що здійснюється в будівлі закладу освіти, у разі включення сигналу “повітряна тривога” або інших сигналів оповіщення. За можливість, продовжувати навчальний процес в укритті, а після відбою тривоги повернутися до приміщень закладу освіти, організувавши освітній процес з урахуванням необхідного корегування.
Використання технологій дистанційного навчання може здійснюватися на підставі особистої заяви повнолітньої особи або одного з батьків учня (для неповнолітніх осіб) зі складанням індивідуального навчального плану. У заяві підтверджується наявність в учня умов для дистанційного навчання в синхронному та асинхронному режимах, зокрема доступу до мережі Інтернет, персонального комп'ютера (з можливістю використання засобів аудіо», відеоконференнзв'язку).
Дистанційна форма: її організовують для учнів і учениць, які не можуть відвідувати школу очно. Наприклад, через стан здоровʼя, відбування покарання, збройний конфлікт, воєнний стан, проживання (перебування) за кордоном, на тимчасово окупованій території України, епідемії, наслідки природних і техногенних катастроф.
Дистанційне навчання здійснюється відповідно до освітньої програми закладу освіти та має забезпечуєвиконання суб’єктами дистанційного навчання державних стандартів освіти.
Організація здобуття освіти за дистанційною формою здійснюється виключно за бажанням учнів, їх батьків(за письмовою заявою). Батьки створюють належні та безпечні умови навчання, виховання і розвитку дитини, яка здобуває освіту за дистанційною формо
Дистанційне навчання забезпечується із використанням:
- Всеукраїнської школи онлайн https://lms.e-school.net.ua/;
- Інформаційно-комунікаційної автоматизованої системи Єдина Школа https://eschool-ua.com;
- Ефективних інструментів для спілкування та спільної роботи платформу Workspace for Education, https://support.google.com/a/answer/134628;
- Цифрової платформи видавництва Macmillan Education з англійської мови для роботи онлайн;
- Цифрової платформи для роботи онлайн Edelsa digital з іспанської мови;
- Онлайн-сервісів, які дозволяють створювати інтерактивні вправи; LearningApps.org (LearningApps.org), https:// kahoot.com, https://www.mentimeter.com, https://quizlet.com;
- Сервісів робочих зошитів, робота з ними в онлайн режимі через https://www.liveworksheets.com, https://wizer.me
- Віртуальної дошки Padlet.com;
- Каналу Міністерства освіти України https://www.youtube.com/c/MONUKRAINE;
- Курсів платформ Prometheus https://prometheus.org.ua/, EdEra https://www.ed-era.com/;
- Безоплатної платформи для дистанційного навчання, де є доступ до інтерактивних підручників “Нові знання”;
- Електронної платформи “Мій Клас”, яка допомагає провести дистанційні уроки, де зібрані готові завдання та тести різних видів складності, є можливість автоматично перевіряти роботи учнів та виставляти оцінки, вчитель може створювати свої робочі програми на сайті.
Організація здобуття освіти за індивідуальною формою (екстернатом, сімейною (домашньою) формою, педагогічним патронажем)
Індивідуальне навчання може бути організоване за однією із трьох індивідуальних форм - екстернатною (екстернатом), сімейною (домашньою) формою, педагогічним патронажем. Відповідна форма зазначається в заяві про зарахування (переведення).
Для індивідуальної форми навчання є обов’язковим розроблення та затвердження індивідуального навчального плану.
Індивідуальний навчальний план розробляється закладом на основі навчального плану, що є складовою освітньої програми (типової або іншої освітньої програми, обраної для засвоєння здобувачем освіти) і забезпечує виконання Державного стандарту освіти. Виконання інваріантної частини (опанування базових, вибірковообов’язкових предметів) навчального плану освітньої програми при організації навчання за індивідуальною формою учнів будь-якого класу є обов'язковим.
Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану, що розробляється педагогічними працівниками у взаємодії з учнем та/або його батьками, схвалюється педагогічною радою закладу освіти, затверджується його керівником та підписується батьками.
Екстернат може організовуватися для осіб зазначентх у Розділі ІІ Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти.
Для проведення оцінювання за екстернатною формою навчання наказом директору школи створюється комісія, затверджується її склад (голова та члени комісії), а також графік проведення оцінювання та перелік завдань з навчальних предметів. Протокол оцінювання результатів навчання складається за формою згідно з додатком 2 до цього Положення
про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти.
Річне оцінювання проводиться з усіх навчальних предметів, обов’язкових для вивчення відповідно до освітньої програми.
Протягом одного навчального року екстерн може пройти оцінювання за один або кілька класів у межах одного або декількох рівнів повної загальної середньої освіти.
Сімейна (домашня) форма може бути організована для осіб віком до 18 років, батьки, інші законні представники яких виявили бажання організовувати освітній процес самостійно з урахуванням здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду своїх дітей, для забезпечення їх індивідуального темпу засвоєння освітньої програми.
Здобувачі освіти за сімейною (домашньою) формою проходять підсумкове (семестрове та річне, що здійснюється за результатами семестрового) оцінювання, а також атестацію.
Наказом директору школи створюється комісія, затверджується її склад (голова та члени комісії), а також графік проведення оцінювання та перелік завдань з навчальних предметів.
Умови доступності до навчання дітей з ООП
З метою забезпечення рівного доступу до освітніх послуг всіх учасників освітньо-виховного процесу в ЗЗСО № 135 створено відповідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами з урахуванням особливостей розвитку дітей:
- Заклад повністю забезпечений необхідними навчальними площами.
- Територія подвір’я має вільний доступ для маломобільних груп населення.
- Усі основні приміщення школи мають природнє освітлення, з вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення, враховано використання кольорів, розташування меблів і обладнання відповідно до санітарних вимог.
- У закладі дотримується повітряно–тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
- Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей, враховується специфіка освітнього процесу.
- Заклад освіти забезпечений сучасною ресурсною кімнатою з відповідним інвентарем та обладнанням, яка допоможе забезпечити доступні умови для здобуття освіти дітьми, сприятиме їхньому всебічному розвиткові, гармонізації психоемоційного стану та психологічному розвантаженню.
- Для якісного соціально-психологічного та психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, батьків та педагогів у штаті є посади практичного психолога, соціального педагога, логопеда, медичної сестри, асистентів вчителя.
- Для проведення корекційно-розвиткових занять обладнано логопедичний кабінет, кабінет психолога.
Профілі навчання у 10-11 класах
Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №135 – заклад з багаторічними традіціями, висококваліфікованими вчителями та технічними можливостями щодо поглибленого вивчення англійської мови.
Профіль закладу в 10-11 класах – іноземна філологія. Окрім поглибленого вивчення англійської мови вивчаються такі предмети англійською мовою, як Література Великобританії та США, Основи перекладу.
Для передпрофільної освіти введено курс СТЕМ англійською мовою в 5-х класах. Також вивчається друга іноземна мова за вибором батьків – іспанська або німецька.
Вже понад 10 років наш заклад є офіційним партнером в освіті з міжнародним видавництвом Macmillan Education. Для наших учнів є можливість проходити онлайн тестування на сайті: https://www.macmillanukraine.com/
Вчителі, учні та батьки активно користуються платформою для вивчення англійської мови, де є усі підручники всіх рівнів та додаткові матеріали. https://www.macmillaneducationeverywhere.com/
Результатом нашої роботи є щорічні переможці всеукраїнських олімпіад з іноземних мов, високий рівень складання ЗНО, НМТ та інших міжнародних тестувань, успішні випускники та високий відсоток випускників, які пов’язують свою майбутню професію з вивченням іноземних мов.